Φινλανδία: Υλοποίηση με επιτυχία 2ης κινητικότητας-παρακολούθηση διδασκαλίας

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η δεύτερη κινητικότητα, παρακολούθηση διδασκαλίας στη Φινλανδία, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Εrasmus του 2ου Δημοτικού Σχολείου Χαλκίδας και η εμπειρία μας ήταν ανεκτίμητη!

Σε συνέχεια της πρώτης κινητικότητάς μας στο Βερολίνο, ήρθαμε σε άμεση επαφή με το φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα, 15-4-24 έως 20-4-24 ,παρακολουθώντας μαθήματα στο Δημοτικό Σχολείο Seutulan Koulu, στην περιοχή Vantaa της Φινλανδίας.

Η άμεση επαφή μας με τις φινλανδικές εκπαιδευτικές πρακτικές άνοιξε νέους ορίζοντες και μας πρόσφερε πολύτιμες γνώσεις που σίγουρα θα αξιοποιήσουμε για τον εμπλουτισμό των δικών μας πρακτικών.

Πιο συγκεκριμένα, είχαμε την ευκαιρία να:

  • Παρακολουθήσουμε διάφορα μαθήματα, παρατηρώντας τις διδακτικές πρακτικές, την αλληλεπίδραση μαθητών-εκπαιδευτικών και το γενικότερο εκπαιδευτικό περιβάλλον.
  • Συζητήσουμε με εκπαιδευτικούς και μαθητές, λαμβάνοντας μια πιο άμεση εικόνα για τις προκλήσεις και τα επιτεύγματα του φινλανδικού εκπαιδευτικού συστήματος.
  • Επισκεφτούμε εκπαιδευτικές εγκαταστάσεις και να δούμε από κοντά τις υποδομές και τους πόρους που διατίθενται στους μαθητές.
  • Κατανοήσουμε σε βάθος τις αξίες και τις αρχές που στηρίζουν το φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα.
  • Αντλήσουμε έμπνευση από τις καινοτόμες διδακτικές πρακτικές και τα αποτελεσματικά εκπαιδευτικά προγράμματα.

Συνολικά, αποτέλεσε μια μοναδική εμπειρία μέσω της οποίας εντυπωσιαστήκαμε από:

  • Την αυτενέργεια και την αυτονομία των μαθητών: Οι μαθητές ενθαρρύνονται να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και να μαθαίνουν με τον δικό τους ρυθμό.
  • Την αξιοποίηση της τεχνολογίας: Η τεχνολογία ενσωματώνεται ομαλά στη διδασκαλία, με τρόπο που προάγει τη συνεργασία και την ενεργή συμμετοχή των μαθητών.
  • Τη θετική ατμόσφαιρα και το κλίμα αλληλεγγύης: Η σχολική κοινότητα είναι ζεστή και υποστηρικτική, τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς. Η αίσθηση ασφάλειας και αποδοχής στην τάξη και η έμφαση στην ομαδική εργασία δημιουργούν ένα θετικό μαθησιακό περιβάλλον.

Προσαρμοσμένη Εκπαίδευση: Η διαφοροποίηση της διδασκαλίας λαμβάνει υπόψη τις ατομικές ανάγκες και τα ενδιαφέροντα κάθε μαθητή, εξασφαλίζοντας ίση πρόσβαση στην ποιοτική εκπαίδευση.

Ευελιξία και Καινοτομία: Το εκπαιδευτικό σύστημα προσαρμόζεται στις εξελισσόμενες ανάγκες της κοινωνίας και ενθαρρύνει την υιοθέτηση νέων διδακτικών μεθόδων και τεχνολογιών

Ευχαριστούμε θερμά το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΊΚΥ) και το Erasmus+ για την ευκαιρία συμμετοχής σε αυτό το πρόγραμμα. Η πεποίθησή μας είναι ότι η υιοθέτηση και προσαρμογή ορισμένων από τις βέλτιστες πρακτικές τους, σε συνδυασμό με τα δικά μας εκπαιδευτικά χαρακτηριστικά, μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση και τον εμπλουτισμό του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Η εμπειρία μας στη Φινλανδία αποτελεί αστείρευτη πηγή έμπνευσης για μελλοντικές βελτιώσεις και καινοτομίες στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας.